Pilates

Vi har flere pilates-hold, helt sikkert også et der passer til dig:

Pilates begyndere/let øvede:

For dig der har lettere besvær fra bevægeapparatet, samt for dig der ikke har trænet pilates før.

Du lærer at bruge basisprincipperne ved pilates med brug af bl.a. muskelkorset, stabilisering af nakke-/skulderområde og vejrtrækning. Under træningen guider vi dig i at mindske eller øge belastningen i øvelsen efter dit behov.

Øvelserne foregår på træningsmåtte, og små redskaber som elastik, vægtbolde, træningsbolde mm. Træningen varierer fra gang til gang, og vi lægger vægt på at forbedre din stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed af især ryg, nakke og kroppens store led.

Med denne træningsform er det muligt at opnå en øget kropsbevidsthed samt en stærkere krop.

Tirsdag kl.  9.30 – 10.30 Underviser:   Jane Kiss, fysioterapeut
Onsdag kl.  9.15 –  10.15 Underviser :   Maj-Britt Staunstrup, fysioterapeut

 

shutterstock_242603200

—–

Pilates individuelle timer:

Har du ikke dyrket pilates før, anbefaler vi, at du tager 1-2 individuelle timer inden opstart på hold. For at sikre at du får det maximale ud af holdtræningen.

Har du smerter fra muskler og led, anbefaler vi i starten individuelle træningstimer sideløbende med holdtræningen.

—–

Pilates hensyntagende:

Begynderhold for dig der er besværet af vægt og/eller smerter i ryg og nogle af kroppens store led.

Træningen er bygget op efter samme principper som alle andre pilateshold.

Der vil være både stående, siddende og liggende øvelser. Vi bruger små redskaber som elastikker, bolde og mindre vægte.

Har du besvær med at være i en bestemt stilling, får du en alternativ øvelse.

Træningsniveauet bliver afpasset efter jer der er på holdet.

Tirsdag kl. 13.00 – 14.00 Underviser:   Jane Kiss, fysioterapeaut

—–

Pilates for let øvede:  

For dig der har trænet pilates før, kender basisprincipperne  i pilates og er klar til under vejledning at øge sværhedsgraden af de enkelte øvelser.

Træningen vil variere fra gang til gang. Vi lægger vægt på at udfordre din stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed af især ryg,  nakke og kroppens store led.

Du guides så hele kroppen arbejdes igennem på en behagelig og afstressende måde.

Mandag kl. 17.20 – 18.20 Underviser:   Mi Sun Llamas Pedersen, fysioterapeut
Tirsdag kl.  16.15 – 17.15 Underviser:   Maj-Britt Staunstrup, fysioterapeut
Torsdag kl. 11.50 – 12.50 Underviser:   Mi Sun Llamas Pedersen, fysioterapeut
Torsdag kl. 17.20 – 18.20 Underviser:   Jane Kiss, fysioterapeut
Torsdag kl. 18.25 – 19.25 Underviser:   Jane Kiss, fysioterapeut

—–

Kettlebells møder Pilates:

Er det muligt at blande de to træningsformer? Vi gør et forsøg!!
Vi bruger øvelserne og stillingerne fra pilates til at øge kropsbevidstheden omkring nakke-/skulderområdet, muskelkorsettet, bækkenet samt vejrtrækningen. Desuden forsøger vi via pilates træningen at øge mobiliteten og bevægeligheden i de områder i kroppen, hvor det er relevant for den enkelte.

Med kettlebells træningen styrker vi kroppens muskulatur og stabiliteten over de forskellige led, med fokus på kvalitet og intensitet.

Kendskab til begge træningsformer er en fordel, specielt pilates delen kræver god indsigt, da langt de fleste øvelser og stillinger vil være på et øvet niveau, for at holde intensitet oppe i timen.

Fredag kl. 8.45 – 9.45 Underviser:   Maj-Britt Staunstrup, fysioterapeut

—–

Herre Pilates:

Få en god start på dagen – styrk din ryg – træn stabilitet, styrke og smidighed!

Muskelkontrol af de dybe og stabiliserende muskler omkring leddene er et af grundelementerne i denne træningstime.

Er du stærk i de muskler der stabiliserer ryg, nakke og de store led i kroppen, kan du udføre øvelser med større kraft uden at overbelaste leddene.

Vi træner med egen kropsvægt og mindre redskaber som bolde, elastikker, vægtbolde, kettlebells og BOSU`er.

Du vil få arbejdet hele kroppen igennem på en god måde.

Tirsdag kl. 7.30 – 8.30 Underviser:   Jane Kiss, fysioterapeut

—–

For alle holdene gælder, at du er velkommen til at få en prøvetime inden du beslutter om holdet er noget for dig.