Pilates

Pilates begyndere/let øvede:

Er for dig der ikke har trænet pilates før eller har lettere besvær fra bevægeapparatet.

Vi instruerer dig i at bruge basisprincipperne ved pilates med brug af muskelkorsettet, stabilisering af nakke/skulderområdet og vejrtrækningen. Under træningen guider vi dig i at mindske eller øge belastningen i øvelserne efter dit behov.

Øvelserne foregår på træningsmåtter og små redskaber som elastikker, vægt bolde, store træningsbolde mm. inddrages efter formåen.

Du vil som følge af træningen, kunne opnå en øget kropsbevidsthed, en stærkere krop og holdning.

Tirsdag kl.  9.30 til 10.30 Underviser:  Jane Kiss, fysioterapeut
Onsdag kl.  9.15 til  10.15 Underviser : Maj-Britt Staunstrup, fysioterapeut
Tirsdag kl. 19.30 til 20.30 Underviser: Jeanne Niebuhr Foltved, Fysioterapeut

 

shutterstock_242603200

 

Pilates individuelle timer:

Har du ikke dyrket pilates før anbefaler vi, at du tager 1-2 individuelle timer inden opstart på hold. For at sikre at du får maximalt ud af holdtræningen.

Har du smerter fra muskler og led, anbefaler vi i starten Individuelle træningstimer sideløbende med holdtræningen.

 

Pilates Hensyntagende

Dette hold er et begynderhold for dig der er besværet af vægt og/eller smerter i ryg og nogle af kroppens store led.

Træningen er bygget op efter samme principper som alle andre pilateshold. Der vil blot blive prioriteret øvelser i siddende og stående stilling.  I det omfang det er muligt, bliver der liggende øvelser. Øvelser på hænder og knæ bliver undgået.

Træningsniveauet bliver afpasset efter jer der er på holdet.

Tirsdag kl. 13.00 til 14.00 Underviser: Jane Kiss, Fysioterapeut

 

Pilates for let øvede:  

Er for dig der har trænet pilates før, kender basis principperne  i pilates og er klar til under vejledning at øge belastningen på de enkelte øvelser. Træningen vil være varieret fra gang til gang. Vi lægger vægt på at udfordre din stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed af især ryg,  nakke og kroppens store led. Du guides så hele kroppen arbejdes igennem på en behagelig og afstressende måde.

Mandag kl. 17.20 til 18.20 Underviser:  Mi Sun Llamas Pedersen, fysioterapeut
Tirsdag kl.  16.15 til 17.15 Underviser: Maj-Britt Staunstrup, fysioterapeut
Torsdag kl. 11.50 til 12.50 Underviser: Mi Sun Llamas Pedersen, fysioterapeut
Torsdag kl. 17.20 til 18.20 Underviser: Jane Kiss, fysioterapeut
Torsdag kl. 18.25 til 19.25 Underviser: Jane Kiss, fysioterapeut

 

Efterfødselspilates

Nyt Hold med start i uge 34.
Er du klar til at komme i form igen efter din graviditet? Vi træner hele kroppen igennem, med specielt fokus på at styrke din bækkenbund og de store muskelgrupper. Du behøver ikke have trænet pilates før. Din baby er velkommen hos os.

Fredag kl. 9.50 til 10.50 Underviser: Jeanne Niebuhr Foltved, Fysioterapeut

 

Pilates for golfere:

Nyt Hold med start i uge 34.
Dette hold er for alle golfspillere der ønsker at holde formen ved lige i vintersæsonen. Der arbejdes specifikt med at optimere stabilitet, balance og kontrol, som vil øge din slagkraft, præcision og bevægelsesfrihed. Du behøver ikke at have trænet pilates før.

Mandag kl. 16.15 til 17.15 Underviser: Jeanne Niebuhr Foltved, Fysioterapeut

 

Pilates for Løbere:

Nyt Hold med start i uge 34.
Holdet er for dig der løbetræner og måske savner at få arbejdet hele kroppen i gennem, gerne vil forbedre dit løb eller forebygge skader.

Tirsdag kl. 18.25 til 19.25 Underviser: Jeanne Niebuhr Foltved, Fysioterapeut

 

Kettlebells møder Pilates

Er det muligt at blande de to træningsformer? Vi gør et forsøg!!
Vi bruger øvelserne og stillingerne fra pilates til at øge kropsbevidstheden omkring nakkeskulderområdet, muskelkorsettet, bækkenet samt vejrtrækningen. Desuden forsøger vi også via pilates træningen at øge mobiliteten og bevægeligheden i de områder i kroppen, hvor det er relevant for den enkelte. Med kettlebells træningen styrker vi kroppens muskulatur og stabiliteten over de forskellige led, med fokus på kvalitet og intensitet.
Kendskab til begge træningsformer er en fordel, specielt pilates delen kræver god indsigt, da langt de fleste øvelser og stillinger vil være på et øvet niveau, for at holde intensitet oppe i timen.

Fredag kl. 8.45 til 9.45 Underviser: Maj-Britt Staunstrup, Fysioterapeut

 

 

Herre Pilates

Få en god start på dagen – styrk din ryg – træn stabilitet, styrke og smidighed!

Muskelkontrol af de dybe og stabiliserende muskler omkring leddene er et af grundelementerne i denne træningstime.

Er du stærk i musklerne der stabiliserer ryg, nakke og de store led i kroppen, kan du udføre øvelser med større kraft uden at overbelaste leddene.

Vi træner med egen kropsvægt og mindre redskaber som bolde, elastikker, vægtbolde, kettlebells og BOSU`er.

Du vil få arbejdet hele kroppen igennem på en god måde.

Tirsdag kl. 7.30 til 8.30 Underviser: Jane Kiss, Fysioterapeut