Pilates reformer maskiner

- træning på hold eller individuelt.

Reformeren er en træningsmaskine med et fjederdrevent skinnesystem, der giver mulighed for at kombinere stabilitetstræning med styrketræning.
Reformeren består af en glidevogn, stropper og en barre. Det er muligt at lave øvelser liggende, siddende og stående så både styrke, balance, koncentration og koordination udfordres.

Ved brug af forskelligt tilbehør til reformeren og udnyttelse af egen kropsvægt er det muligt at graduere træningen på reformeren fra hensyntagen genoptræning til mere krævende workouts, der giver øget puls og sved på panden.

Reformer for begyndere/let øvede mandag 16.15 og tirsdag 17.20.

Hold (max 6 deltagere)

-Du vil lære reformeren at kende, ved at vi gennemgår forskellige øvelser, som du kender dem fra pilates på gulvet.

– Disse hold vil som udgangspunkt være begynderhold. Forstået på den måde, at vi roligt gennemgår de almindelige opvarmningsøvelser og begynderøvelser udført på reformeren.Men er alle på et hold  gengangere højnes niveauet.

– Kender du ikke Pilates på forhånd, kan du deltage her, da vi lægger vægt på supervision under træningen, og sikring af, at du får fat i den dybere liggende og stabiliserende muskulatur, som er et grundprincip ved Pilates.

Unknown

Reformer for let øvede og øvede 

Torsdag 16.15 og lørdag 9.00

-Vi laver de kendte øvelser fra måtten på reformeren.

-Der er som på de andre hold fokus på kvaliteten i øvelserne.

-Vi tilstræber at lave hver øvelse på forskellige niveauer, så træningen tilpasses den enkelte på holdet.

-Det er et krav, at du kender grundprincipperne i Pilates/har gået til Pilates før og at du har kendskab til reformeren.

-Du vil opleve, at du udfordres på både styrke og kondition.

Unknown3 Unknown2
Unknown5 Unknown1

Reformer hensyntagende:

-Her træner deltagerne efter individuelle programmer, så du kan være med, selvom smerter fra ryg, nakke og kroppens store led besværliggør din hverdag.

-For at kunne målrette træningen for dig, er det nødvendigt med individuelle timer inden opstart. Læs mere om individuel træning her. Eller kontakt os gerne for mere information.

-Træningen vil især være gavnlig for personer med smerter fra ryg, nakke, skuldre, knæ og hofter.