Ryghold

Rygtræning v/Maj-Britt Staunstrup, fysioterapeut

Tirsdag kl. 10.35 – 11.35
Fredag kl. 11.00 – 12.00

Holdet er for dig der har hyppige eller tilbagevendende rygsmerter, er rygopereret og færdigbehandlet indenfor det offentlige.

Formålet med træningen på rygholdet, er dels at øge styrken i både din ryg- og mavemuskulatur, men også omkring bækkenet og dine ben. Derudover vil vi også træne mobiliteten og bevægeligheden i ryggen samt hofterne, dog stadig med fokus på, at du oplever at du kan være med, og dermed er tryg i øvelserne/bevægelserne.

Timen vil som oftest indeholde forskellige øvelser, der bliver vist på forskellige niveauer så alle har mulighed for at være med.

Vi bruger blandt andet øvelser fra træningsformen Pilates, som vi supplerer med styrkeøvelser med brug af redskaber, som vægte, elastikker, bolde med mere. Vi træner til musik og hver time afsluttes med afspænding.

Du får på dette hold mulighed for at træne sammen med andre, samt vedligeholde og evt. forbedre det funktionsniveau du allerede har opnået

Har du smerter fra muskler og led, og har du ikke trænet hos Fysiokiss før, anbefaler vi, at du kontakter fysioterapeuterne ved Fysiokiss med henblik på en evt. introduktionstime inden opstart på et hold.

—–

Rygtræning v/Jane Kiss, fysioterapeut

Mandag kl. 8.55 – 9.55
Torsdag kl. 13.00 – 14.00

For dig med hyppige eller tilbagevendende rygsmerter, eller er rygopereret og færdigbehandlet indenfor det offentlige.

Du træner sammen med andre, samt vedligeholder og evt. forbedre det funktionsniveau du allerede har opnået.

Formålet med træningen er at øge styrken og bevægeligheden omkring din ryg, både ryg- og mavemuskulaturen. Vi har også fokus på at øge styrken og bevægeligheden i resten af kroppen, dog stadig med fokus på, at din ryg kan være med, og du dermed er tryg i øvelserne og bevægelserne.

Timen vil som oftest indeholde forskellige øvelser, der bliver vist på forskellige niveauer så alle kan være med.

Vi bruger mange øvelser fra træningsformen Pilates, som vi supplerer med styrkeøvelser som kan indeholde redskaber som f.eks. vægte, elastikker, bolde m.m.

Vi træner til musik, og hver time afsluttes med afspænding.

—–

Rygtræning, hensyntagende v/Jane Kiss, fysioterapeut

Mandag kl. 10.00 – 11.00

Har du hyppige/tilbagevendende rygsmerter, eller er du rygopereret og færdigbehandlet indenfor det offentlige, så er rygholdet en mulighed for at træne sammen med andre, samt vedligeholde og evt. bedre det funktionsniveau du allerede har opnået.

Formålet med træningen er at dels at øge styrken og bevægeligheden omkring din ryg, både rygmuskulaturen samt mavemuskulaturen. Derudover vil vi også have fokus på at styrke resten af kroppen, over- og underkroppen, samt bevægeligheden i arme/ben.

Vi henter mange af øvelser fra træningsformen Pilates, og vi træner til musik og vil anvende redskaber undervejs, som elastikker, bolde samt små vægtbolde. Den første træningstime i hver måned afsluttes med afspænding.

 

shutterstock_244733575