Ryghold

Rygtræning, hensyntagende v/Jane Kiss, fysioterapeut

Mandag kl. 8.55 – 9.55
Mandag kl. 10.00 – 11.00

Holdet er for dig der har hyppige eller tilbagevendende rygsmerter, er rygopereret og færdigbehandlet indenfor det offentlige.

Formålet med træningen på rygholdet, er dels at øge styrken i både din ryg- og mavemuskulatur, men også omkring bækkenet og dine ben. Derudover vil vi også træne mobiliteten og bevægeligheden i ryggen samt hofterne, dog stadig med fokus på, at du oplever at du kan være med, og dermed er tryg i øvelserne/bevægelserne.

Timen vil som oftest indeholde forskellige øvelser, der bliver vist på forskellige niveauer så alle har mulighed for at være med.

Vi bruger blandt andet øvelser fra træningsformen Pilates, som vi supplerer med styrkeøvelser med brug af redskaber, som vægte, elastikker, bolde med mere. Vi træner til musik og den første træningstime i hver måned afsluttes med afspænding.

Du får på dette hold mulighed for at træne sammen med andre, samt vedligeholde og evt. forbedre det funktionsniveau du allerede har opnået

Undervisningen på disse hold er hensyntagende undervisning. Dvs tempoet og niveauet er lidt lavere end på de øvrige ryghold, og der er færre deltagere, og mere tid til opmærksomhed på den enkelte deltager.

 

OBS; Vedr . Efterår 2021

Undervisningen er som udgangspunkt med fremmøde i salen , og der er qua hensyntagende hold max. 7 deltagere på holdet. Ønsker du at deltage på Zoom er dette fortsat en mulighed.

I tilfælde af nedlukning undervises via Zoom.

Ved tilmelding efter hold-start beder vi dig kontakte underviseren eller Fysiokiss for at få info om, hvordan træningen foregår.

Rygtræning v/Maj-Britt Staunstrup, fysioterapeut

Tirsdag kl. 10.35 – 11.35
Fredag kl. 11.00 – 12.00

 

 

 

Holdet er for dig der har hyppige eller tilbagevendende rygsmerter, er rygopereret og færdigbehandlet indenfor det offentlige.

Formålet med træningen på rygholdet, er dels at øge styrken i både din ryg- og mavemuskulatur, men også omkring bækkenet og dine ben. Derudover vil vi også træne mobiliteten og bevægeligheden i ryggen samt hofterne, dog stadig med fokus på, at du oplever at du kan være med, og dermed er tryg i øvelserne/bevægelserne.

Timen vil som oftest indeholde forskellige øvelser, der bliver vist på forskellige niveauer så alle har mulighed for at være med.

Vi bruger blandt andet øvelser fra træningsformen Pilates, som vi supplerer med styrkeøvelser med brug af redskaber, som vægte, elastikker, bolde med mere. Vi træner til musik og hver time afsluttes med afspænding.

Du får på dette hold mulighed for at træne sammen med andre, samt vedligeholde og evt. forbedre det funktionsniveau du allerede har opnået

OBS; Vedr . Efterår 2021

Undervisningen er som udgangspunkt med fremmøde i salen. Ved restriktioner i form af afstandskrav er undervisningen hver anden gang hhv. fremmøde og via Zoom. Hvis enkelte deltagere ønsker at være på Zoom hver gang, åbner det for at andre kan møde op hver gang.

Vi træner ikke udendørs på dette hold. Der er på dette hold nogle deltagere, der ønsker at være på zoom hver gang.

I tilfælde af nedlukning undervises via Zoom.

Ved tilmelding efter hold-start beder vi dig kontakte underviseren eller Fysiokiss for at få info om, hvordan træningen foregår: Er det muligt at afvikle det aktuelle hold ved fuldt fremmøde, en kombination af fremmøde og deltagelse hjemmefra via Zoom.

 —–

Rygtræning v/Jane Kiss, fysioterapeut

Torsdag kl. 13.00 – 14.00

Holdet er for dig der har hyppige eller tilbagevendende rygsmerter, er rygopereret og færdigbehandlet indenfor det offentlige.

Formålet med træningen på rygholdet, er dels at øge styrken i både din ryg- og mavemuskulatur, men også omkring bækkenet og dine ben. Derudover vil vi også træne mobiliteten og bevægeligheden i ryggen samt hofterne, dog stadig med fokus på, at du oplever at du kan være med, og dermed er tryg i øvelserne/bevægelserne.

Timen vil som oftest indeholde forskellige øvelser, der bliver vist på forskellige niveauer så alle har mulighed for at være med.

Vi bruger blandt andet øvelser fra træningsformen Pilates, som vi supplerer med styrkeøvelser med brug af redskaber, som vægte, elastikker, bolde med mere. Vi træner til musik og den første træningstime i hver måned afsluttes med afspænding.

Du får på dette hold mulighed for at træne sammen med andre, samt vedligeholde og evt. forbedre det funktionsniveau du allerede har opnået

 

OBS; Vedr . Efterår 2021

Undervisningen er som udgangspunkt med fremmøde i salen. Ved restriktioner i form af afstandskrav er undervisningen hver anden gang hhv. fremmøde og via Zoom. Hvis enkelte deltagere ønsker at være på Zoom hver gang, åbner det for at andre kan møde op hver gang.

Vi træner ikke udendørs på dette hold. Der er på dette hold nogle deltagere, der ønsker at være på zoom hver gang.

I tilfælde af nedlukning undervises via Zoom.

Ved tilmelding efter hold-start beder vi dig kontakte underviseren eller Fysiokiss for at få info om, hvordan træningen foregår: Er det muligt at afvikle det aktuelle hold ved fuldt fremmøde, en kombination af fremmøde og deltagelse hjemmefra via Zoom.

 

Har du smerter fra muskler og led, og har du ikke trænet hos Fysiokiss før, anbefaler vi, at du kontakter fysioterapeuterne ved Fysiokiss med henblik på en evt. introduktionstime inden opstart på et hold.

shutterstock_244733575