Ryghold

Rygtræning :

Er du træt af tilbagevendende rygsmerter eller ønsker du at træne forebyggende for velværets skyld, så er dette holdet for dig.
Vi varmer op og træner til musik, der inspirerer til bevægelse.
Træningen varierer fra gang til gang, grundprincipperne er stabiliserende rygtræning styrketrænings-øvelser, bevidstgørende øvelser, balancetræning samt smidighedsøvelser.

Vi arbejder med egen kropsvægt, og inddrager mindre redskaber som elastikker, store og små bolde, små vægtbolde, gymstick, Kettlebells og balanceredskaber mm. Det hænder vi finder på små lege – eller afslutter en time med afspænding.

Mandag kl. 9.00 til 10.00 Underviser:  Jane Kiss, Fysioterapeut
Torsdag kl. 13.00 til 14.00 Underviser:  Jane Kiss, Fysioterapeut

Rygtræning Hensyntagende:

Har du hyppige/tilbagevendende rygsmerter, eller er du rygopereret og færdigbehandlet indenfor det offentlige, så er rygholdet en mulighed for at træne sammen med andre, samt vedligeholde og evt. bedre det funktionsniveau du allerede har opnået.

Formålet med træningen er at dels at øge styrken og bevægeligheden omkring din ryg, både rygmuskulaturen samt mavemuskulaturen. Derudover vil vi også have fokus på at styrke resten af kroppen, over- og underkroppen, samt bevægeligheden i arme/ben.

Vi henter mange af øvelser fra træningsformen Pilates, og vi træner til musik og vil anvende redskaber undervejs, som elastikker, bolde samt små vægtbolde. Hver time afsluttes med afspænding.

Mandag kl. 10.05 – 11.05 Underviser  Jane Kiss, Fysioterapeut
Tirsdag kl. 10.35 til 11.35 Underviser:  Maj-Britt Staunstrup, Fysioterapeut
Fredag kl. 11.00 til 12.00 Underviser:  Maj-Britt Staunstrup, Fysioterapeut

Har du smerter fra muskler og led, og har du ikke trænet hos Fysiokiss før, anbefaler vi at du kontakter fysioterapeuterne ved Fysiokiss med henblik på en evt. introduktionstime inden opstart på et hold.

shutterstock_244733575